mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Varför gnäller man?

Publicerad 2011-04-01 08:11:52 i Allmänt,

Jaa det kan man fråga sig ibland...några kilos övervikt eller lite damm i hörnen kan te sig närmast löjligt för att inte säga alldeles befängt när folk dör i olyckor och cancer...
Ibland är det nyttigt med lite perspektiv på tillvaron kan man säga...
Jag har följt en blogg som handlar om en cancersjuk mamma härifrån habo. Hon somnade in i tisdags...
Jag känner henne inte, men känner så för hennes familj!!!Jag kan inte sluta tänka på hennes små killar som nu får växa upp utan sin mamma...såå hemskt!!! Alla föräldrar vill ju finnas där för sina små barn, trösta dem och skratta med dem och hjälpa dem på alla sätt man kan i livet.
När en sån här sak händer så får man en hemsk rädsla inom sig...tänk om jag inte får se mina barn växa upp..
Usch hemska tanke...mem men, sådana tankar får man skjuta undan och i stället försöka njuta så gott man kan av vardagen tillsammans med sin familj!
Jag tror i alla fall att det är nyttigt att ibland stanna upp och tänka efter..vad är viktigt här i livet, och vad prioriterar jag?? Och hoppas att man om några år kan se tillbaka och tycka att man faktiskt gjorde rätt.
En sak som jag hela tiden slås av är tanken om jag njöt ordentilligt av det eller det.. som när barnen var bebisar och liknande.. Tänker ibland att jag kanske inte gjorde det, men försöker sedan att tänka att det gjorde jag nog visst, bara att tiden går så gräsligt fort att jag inte märkte det...
Visst är det vål så att var tid har sin tjusning<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela