mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Tankar om en söndag

Publicerad 2011-03-31 13:05:56 i Allmänt,

Vi började söndagen med att jag o L var på gudstjänst. Alla barn som har fyllt sex år får en barnens bibel, så vi skulle alltså hämta den. Vi gick dit med A o hennes mamma. Man hade två datum att välja på så det kan ju ha varit många det första datumet, men idag var det bara tolv barn. Annars kan man ju tycka att lite fler skulle hämta den...
Inte för att vi är särskilt troende någon av oss, men det var i alla fall en mysig familjegudstjänst...
Jag jobbar varannan lördag och de lördagarna kommer såå tätt så man känner verkligen att man vill utnyttja de lediga helgerna med familjen till max:)
Så vi bestämde oss för att gå på bio oxå! o vad kunde passa bättre än Hotell gyllene knorren, som gjorde succe har hemma i form av julkalendern förra året. Men först måste det ju givetvis bli Mc donalds..inte min favorit, men killarnas!!! Villl vi vara säkra på att de ska äta så åker v dit för då äter de alltid upp, det kan ju vara lite si o så med det annars...
Filmen gjored succe hos pojkarna, i alla fall hos L. Vår lilleman hade stundvis lite svårt att sitta still, men det gick bra i alla fall.. Man kan inte begära mer av en snart tre-årg liten kille..
Det är så roligt med pojkarna nu, det känns som att de håller på att växa ikapp varann lite. Det är ju två år och tio mån mellan dom och det har känts mycket förrut men nu när vi kan göra saker tillsammans som de båda uppskattar så är det superroligt.
Vi har både åkt skridskor och slalom och längskidor med båda kllarna, även om slalom va lite svårt för V så hade han mycket bättre balans än L i samma ålder:)
Det här att de är olika märker vi mer och mer för varje dag som går. Det är så roliga att känna igen sig i sina barn. Det är så att vi kan skratta åt det ibland:)
Jag känner så väl igen mig själv i Ludvigs sätt att vara och tänka och Martin kan känna samma när det gäller Viggo:) Ofta när Ludvig frågar eller gör något så känner jag bara att så gjorde och kände jag ju också!!!
Och så ser jag V i Martin, med stor kärlek<3 Tänk vad det är härligt ändå, att få följa sina barn, varenda framsteg de gör är ju unika!! Jag är så lycklig över mina barn<3<3



En fin kille som ska på gudstjänst..


Nu ska vi åka på bio:)


Fikapaus behöver man:)







Duktiga killar i backen:)



I snögubbeland:)



V på skridskor:)

Kommentarer

Postat av: susanne

Publicerad 2011-03-31 13:39:24

världens finaste viggo och ludvig!

Postat av: jossan

Publicerad 2011-03-31 19:18:26

vad stora dom ser ut med slalomutrystning på:) Jag är otroligt imponerad av att ni ens kommer på tanken att ta på eran lilleman ett par skidor;)här tror jag det hade blivit panik...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela