mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Dag 1

Publicerad 2011-10-17 20:08:49 i Allmänt,

Har klarart dagen med den äran! Inte ett dugg små sugen mellan måltiderna!!! Det brukar i och för sig vara så när man testar något nytt.. MEN nu har jag varit mätt hela dagen!!! En känsla jag inte riktigt känner igen sen föregående "kurer".
En farhåga som jag har haft är det här att inte få äta något som helst bröd, och vad man då ska äta till frukost...
Idag åt jag fil med lite turkisk yoghurt, lite kockos, blåbär samt lite pumpa kärnor och till det ett ägg och blev tok mätt...:)
Men nu till brödproblemet.
Jag har bakat ett smidigt bröd som jag redan har glömt namnet på, recept kommer nedan..och tro det eller ej men det smakade helt ok. Med lite pålägg kan det till och med smaka riktigt gott. Så nu har jag lite att välja på till frukost också. Det ska bli spännande att se hur det här går...
Under föregående "bantning" så hat jag känt att det går ju att fuska lite ibland... Men det vet i sjuttom om man vågar det nu!!! Jag menar tänk att äta fet mat OCH socker... Ja då går det fort utför skulle jag tro. Så till att börja med så blir det att strikt hålla sig till dieten:)




Så här ser de ut:) och med pålägg så
är de faktiskt goda!

3 ägg
100g Filadelfia ost
1/2 tsk bakpulver
Salt
1 msk fiberhusk ( inte nödvändigt, men ger en mer brödlik smak)

Dela äggen, vitor och gulor för sig och vispa vitorna hårt.
Blanda sen i gulorna, ost och bakpulver (fiberhusk).
Lägg ut degen i 6-8 klickar på en plåt och grädda i
150 grader i ca 20 minuter.


Jag ska pröva dem med ett gott pålägg och ägg till frukost i morgon
så jag återkommer om mättnadskänslan...




Kommentarer

Postat av: Vickan

Publicerad 2011-10-18 12:28:02

Åh, det ska jag också baka! Perfekt med lite recept! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela