mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Dag 2..

Publicerad 2011-10-18 20:08:26 i Allmänt,

Det är alltså andra dagen på dieten och jag kan fortfarande konstatera att det funkar!!! Inget småsug alls!!! Dock har jag känt mig lite frusen idag, men om det beror på brist på kolhyderater eller att vädret har varit kass är ju svårt att säga..Kan också vara en förkylning på antågande..
För nu är det höst på alvar..
Jag hämtade mina killar och vi kröp upp i soffan med filt, tända ljus, saft och bullar till Lotta flyttar hemifrån. Saft och bullar till killarna såklart.. Annars brukar vi inte ha sånt fika på vardagar om vi inte har besök, men idag kände vi för ett undantag:) Vardagsmys med små älskade killar<3.
Min frukost idag bestod av mitt bröd, lite pålägg och två ägg! Jag var proppmätt ända till lunch!! När jag förut läste om dieten så undrade jag hur det skulle gå utan mellanmål som frukt eller annat smått... Tanken är ju att man äter sig så mätt att man inte behöver mellanmål, vilket helt verkar stämma!!
Hoppas att jag fortfarande tycker det om sisådär tre veckor...Om inte annat så måste det ju gynna tänderna att inte stoppa in saker i tid och otid, vilket man milt sagt kan säga att jag har gjort förut..och hoppas att jag känner mig lika sporrad då!!!hoppas, hoppas....

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-10-19 18:36:32

ska bli spännande att följa hur det går för dig:) enligt skipper ska man äta olika beroende på hurdan kroppstyp man har och jag tror nämligen att våra kroppar är ganska lika (sysslingar som vi är;)) så om det funkar för dig funkar det kanske för mig med;)



och mysigt med en helg på tu man hand! tror också att det är viktigt fast man gör det så sällan:)

Postat av: Catrin

Publicerad 2011-10-19 19:52:29

Ja det kan säkert stämma:)Nu känns det lite som att jag måste klara det när jag har lagt ut det här och på facebook.. hihi:) fortsättnning följer!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela