mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Dag 6

Publicerad 2011-10-23 18:50:04 i Allmänt,

Tjo, nu har det snart gått en vecka och jag klarade fredagskvällen, fast jag saknade ostbågarna! Fick försöka att kolla bort när barnen åt:)
Igår ställde jag mig på vågen och den visade 2 kilo ner, så det måste jag ju vara mer än nöjd med...
Idag har jag stått på loppis..och vad tar man med sig som förmiddagsfika?? Jag tog två crisp(3g/100), så de går ju faktiskt äta om man känner sig sugen på nåt knäckebrödsaktigt...
Loppisen då? Jo när vi bara hade kommit in efter kaoset på parkeringen så var det riktigt kul!! Och jag är nöjd med det jag sålde för. Jag kan dock inte förstå att folk kan pruta på 15 krononr... pinsamt!! Nu vet man ju också lite vad som säljer.. inte krukor och ljusstakar..
Nästa gång tar jag bara kläder och leksaker tror jag.
Vi stod hela förmiddagen och det var en samling minst sagt olika människor som rotade i mina saker...
Vissa var säkert där för att de tyckte att det var kul att handla, medans man kan ana att andra faktiskt behöver handla på lopppis för ekonomins skull...
Nog om det, jag kom hem till nylagade köttbullar som min snälla svärmor hade gjort. Lite sallad och sås, så blev den lunchen kanon. Sen hade de samtidigt som de var barnvakt också krattat upp alla våra löv!!! Tack för det!!!
På kvällen kom goa vänner och gjorde oss sällskap:)
Menyn bestod då av tacopaj, utan skal. Man kan få till det riktigt bra om man tänker till lite..
Det som jag känner passar mig med det här är att det är SVÅRT att småäta.. o då kan jag llika gärna strunta i det det..:)Ost med majonäs som mellanmål är inte riktigt min grej..
Jag gjorde pannacotta till kvällen som jag själv stod över då det är massor av kolhyderater i gelesockret. Men jag har hittat ett recept på det ala lchf så det ska jag pröva:)
 
Ludvigs kompis L ska flytta, det har vi sagt till honom lite sädär i förbifarten, hon ska inte flytta långt.. Igår när de hade gått så sa han:
Mamma, jag hoppas att L inte flyttar för lång bort... Lilla gubben.. Ibland säger man för lite..:) Nej de ska nog kunna leka i framtiden också som tur är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela