mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Lchf

Publicerad 2011-10-16 20:16:05 i Allmänt,

Ja då var man på ruta ett igen..Som så många gånger... Tror att jag har testat det mesta när det gäller att gå ner i vikt..Har nog skrivit in mig på vikväktarna sisådär tio gånger. Visst har jag gåt ner i vikt, men sen har jag tappat motivation och gått upp det igen:( Jag vill så gärna lyckas OCH hålla det!!! Det känns lite som never ending story för mig....
Martin har sagt massor av gånger till mig att jag ska pröva Lchf..men jag har hittills tänkt att det är inget för mig.. men nu har jag gjort en kovändning och börjar i morgon:) På internet finns hur mycket som helst att läsa och jag måste säga att det verkar vara bra. Ska bli spännande att testa i alla fall:)
Hoppas att man inte ska bli allt för sugen på en massa gott bara..vilket jag tycker att jag är för jämnan.. Det kan enligt den här metoden ha sin förklaring i att jag har ätit mängdet av frukt! Enligt lchf är det förenat med endast en massa socker som i sin tur höjer blodsockret och som i sin tur gör att man blir ännu mera sugen;) Ja jag vet ju inte men det kan säkert stämma..
Så slut med fyra clementiner på kvällen nu då:( För att inte tala om bananer 18,3 g kolhyderat/100 gram.. så jag har nog ätit min sista banan också haha.
Man kan visst räkna med huvudvärk också de första dagarna, men det är jag rätt så van vid;)
Får nog återkomma om ämnet om ett par dagar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela