mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Vardag

Publicerad 2011-09-01 08:44:08 i Allmänt,

Vi har nu kommit en bit in på tredje veckan med skola och förskola. Jag kan konstatera att de första dagarnas lycka över allt nytt och roligt har bytts till en känsla av att faktiskt längta tillbaka till lite dagis...
"mamma jag tycker vi får leka för lite i skolan och jobba för mycket" Säger L till mig.."Ja men tänk va roligt det är att lära sig en massa saker" Säger jag pedagogiskt, samtidigt som jag tycker synd om min lilla kille som ju oxå har uttryckt att han saknar sina kompisar från dagis...inte heller särskilt konstigt då han är ensam kille från sin avdelning i skolan. Men vi ska inte misströsta, det kommer att bli bra det här! Och som föröken i skolan sa, det är mycket nytt för de här små sex åringarna..
Konstigt det där...när de lämnar dagis innan sommaren så känns de så stora, för att plötsligt bli små igen när de kliver in på skolgården...
Lilleman då? Jo så fort han öppnar ögonen på morgonen så säger han att han inte vill gå till dagis...inte så att han är ledsen, men det tar i en när han hinner säga det femtioelva gånger innan vi kommer iväg..När vi väl är där sen så hinner han knappt krama mig utan springer in...Och tur är väl det!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela