mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

En helg

Publicerad 2012-02-06 16:03:16 i Allmänt,

Som slutade i sjukstuga...
Men först var jag på tjejmiddag i fredags! Vi hade så mysigt, och åt fantastisk mat! Bästa J hade bokat en Thailändska som kom hem till henne och lagade mat! Det, lite rödvin och underbara vänner gjorde kvällen!!
Lite småseg på förmiddagen efter..men det är det värt någongång!
På eftermiddagen hade vi hyrt en gympa hall och lirade innebandy med killarna:) V hade sina nya innebandyglasögon förstås!(ett måste för en snart 4årig kille...)
Två timmar flög iväg!!
På kvällen skulle vi se på melodifestivalen såklart! MEN innan det var olyckan framme... V lekte med morfar i soffan när han plötsligt skrek till och tog sig för armen.. säkert inget tänkte vi...men det gick inte över..Vi fick inte röra armen. Tänkte att den måste ju ha hoppast ur led!!!
M gick in till grannen (som turligt nog är läkare) som kom in till oss och "drog" den tillbaka på fem sekunder...
Vår tacksamhet visste inga gränser!!! vi fick också veta att tillståndet inte är helt ovanligt på småbarn.. samt en lektion i hur man gör om det händer igen!!
Det känns tryggt att ha nära till läkarexertis..även om man givetvis inte utnyttjar det!!! Två gånger på sex år har vi tagit hjälp av honom. När det behövs är det GULD. Idag ska en tackblomma inhandlas! Nog om det.
Söndagen löpte på med innebandy för L, pulkaåkning, kompislek och besök av farbror H med sambo.
Efter en händelserik helg var vi rätt så sega på kvällen. M och jag slöade framför en film.. till och med L somnade tidigt... vilket fick sin förklaring på morgonen, då han vaknade sjuk...(annars brukar söndagskvällar vara riktiga "svårt att somna kvällar" för barnen)
Så idag har vi avlöst varandra här hemma. Ett pusslande som ju är småbarnsfamiljens vardag, även om vi har varit förskonade från det ett bra tag nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela