mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

En innedag:(

Publicerad 2012-02-12 13:08:51 i Allmänt,

Föra helgen blev Ludvig sjuk. Idag vaknade lilleman med samma symtom. Feber och huvudvärk..
Kan ana att mitt pluggande kommer att bli lidande den här veckan också..Men men, barnen först naturligtvis<3
OCH jag klarade första tentan med hjälp av min snälla pappa och min mycket goda vän J!!
Så nu är det bara att ta tag i nästa tenta som är nu på fredag...
Jag tror att vi är de enda i hela habo som är inomhus idag..
Solen strålar och termometern visar noll grader. Det ser fullkomligt underbart ut när man tittar ut genom fönstern!
Jag får stå i fönstet eller i bästa fall på altanen och lapa lite sol:) Ludvig och Martin har varit i pulkabacken och senare i em väntar innebany. Jag tänkte ge mig på att baka bullar. Tror att det kan komma väl till pass om vädret håller i sig och lockar till utomhusaktiviteter..
Vi valde en lite sämre dag för detta ändamål igår då det var -10 och blåst när vi skulle åka skridskor!

Själv behöver jag ta mig i kragen och rycka upp mig...sluta klaga och ta tag i livet. Det är ju bara man själv som bestämmer..Har haft ett par riktiga deppdagar:(
Jag vet ju att jag inte har så mycket att klaga över egentligen.. det finns ju så många andra som verkligen har all anledning att faktiskt klaga!!! Då får jag såå dåligt samvete!! Då kan jag oxå tänka att man kanske inte skulle försöka att ändra på sig(gå ner i vikt) utan vara nöjd som det är..man vet ju inte vad som händer i livet..

 Men ibland måste man väl få tycka synd om sig själv? Lite i alla fall...Tycker att jag för det mesta försöker se positivt på saker och ting och tro att det mesta går..men jag vet inte vad det har varit nu..

Så nu, Catrin: Träna och äta rätt samt klara tentan!! Mitt mål för kommande vecka!!
NU ska jag krypa ner och gosa med min lilla sjukling, innan jag tar itu med bullarna:) Är ju trots allt så himla tacksam för allt jag har!!!!

Kommentarer

Postat av: Lindha

Publicerad 2012-02-12 14:00:10

Hej vännen!

Ni är INTE de enda Haboborna som är inne i det här fina vädret! Hos oss är vi också inne idag, båda barnen har ont i halsen och minstingen har haft feber och hostar. Så vi tillbringar dagen med att kolla skidåkning och hoppas att formen snart återvänder....



Skönt att första tentan gick bra! Du kommer greja nästa också!



Kram Lindha

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-12 19:59:45

Hej Lindha!

Skönt o höra att vi inte är ensamma! Hoppas att dina kryar på sig snabbt, och att du klarar dig!

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-13 17:29:39

Hej Lindha!

Skönt att vi inte var ensamma.. hoppas att barnen är bättre idag och att du klarar dig!!

Kram

Postat av: Emelie Babunovic

Publicerad 2014-10-07 15:50:45

Nu blir jag helt förvirrad! Gått in och ut på din Blogg flera gånger och fattar noll? Du kommenterar som en Emma som följt mig sedan 2009 och här kommer jag till en Catrin? /Emelie

Svar: Har inne aning.. Skriver inte på den här bloggen numera och har inte följt någon Emma ..? /Catrin
mammatillpojkar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela