mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Längesedan.. igen...

Publicerad 2012-01-31 19:38:44 i Allmänt,

Ja då var det längesedan jag skrev..igen..
Men jag är visst lite av en periodare när det gäller att skriva.. ibland känns det som att jag har något att skriva om var dag, för att det sedan kan gå veckor utan att en enda bokstav kommer på pränt..
Vad gäller lchf så har jag kommit igång igen efter jul.. Men hua va lätt det är att komma in i gamla vanor!!! Dock kan jag nu konstatera att det var rätt så lätt att komma tillbaka igen!!! Ännu ett konstaterande är att jag MÅR bra av att äta sähär!!
Vad viktminskningen beträffar så gick jag ner åtta kilo före jul för att sen gå upp ett par under julen.. Men jag känner att nu är jag på gång igen och det kan bara gå åt ett håll!!!
Idag har vi testat blomkålmos, en riktig höjdare som vi med säkerhet kommer att äta snart igen!
En vän till mig ska gå till en hälsocoach som förespråkar lchf. Spännande! Det kanske man borde testa!
För övrigt så har jag börjat på gymmet igen, bara tre månader för sen tänker jag börja springa ute igen!!
Det känns underbart att våren är inom räckhåll!!
Tills dess är det bara att kämpa på i kylan:)
Visst ja... har ju anmält mig till Göteborgsvarvet i maj... Känns dumt och rätt så oöverstigligt just nu:( MEN jag har bestämt mig för att jag bara springer om jag når ett visst viktresultat.. och det är några kilon kvar... Vet inte om jag hoppas att jag ska lyckas eller ej... Shit, det är 2,1 MIL...:)




Lite om mina härliga killar också förstås! Det är tokigt vad tiden bara flyger iväg..ibland vill man bara stanna tiden..Samtidigt som det är underbart att följa deras utveckling från små barn till lite större killar så är det vemodigt att tänka att man inte kan vrida tillbaka tiden och snusa lite på deras bebis huvuden...
MEN det ÄR roligt när de börjar att disskutera och ifrågasätta också.. Liksom att de blir egna personer:)
Två helt olika men fullständigt underbara personer!!!
Det man inte riktigt tänker på när man snusar på dem som små bebisar är att vikten av att försöka leda dem rätt i början av livet, att de värderingar vi har formar våra små hjärtan!
I alla fall tänkte jag inte så mycket på det då! Desto mer tänker jag på det nu..
Det här att vilja ge dem allt!!! Samtidigt som man vill att de ska bli ödmjuka(som min goa vän L sa en gång) är ju inte en helt lätt ekvation alltid!
Man får helt enkelt göra så gott man kan!
Därför blir man så glad när man får höra från skolan att L är en omtänksam och bra kompis!
Något har han väl fått med sig hemifrån tänker jag då.. För att vara en bra kompis, det kommer man långt på!
!

Därför tycker jag återigen att detta citat är underbart!

























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

mammatillpojkar

Jag heter Catrin och är 33 år. Jag är mamma till två underbara små killar;) jag är gift med min Martin och vi bor i lilla Habo som ligger stax utanför Jönköping. Jag läser till fritidspedagog på lärarprogrammetet och trivs som fisken;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela